onsdag 6 april 2011

huvva!

usch och fy, jag har fått magsjuka! Så jäkla jobbigt. vaknade vid 03 inatt av att jag mådde illa, sen var jag uppe och spydde till 04.30. Då först somnade jag, och nu är både jag, mamma & pappa sjuka.
Trodde först det var något jag ätit med tanke på att jag näst intill aldrig har magsjuka. Nu idag har jag inte spytt något, men det kommer ut andra vägen så att säga.
Har även helt sjukt ont i hela kroppen, har nog lite feber tror jag. Vågade ta en halv 665mg alvedon, men blev inte så mycket bätre. Och eftersom jag inte ätit på 24 timmar, och är helt tom i magen så vågar jag inte ta några mer tabletter känner jag.
Ligger mest i sängen och läser, ser lite på playprogram på datorn, och kollar underkläder på nätet :)




Fina va? Alla är från nelly.com och är väldigt dyra ;)
Funderar en massa kring open också såklart, och efteråt, och innan. Det är många tankar som snurrar runt i huvudet.
Hur känns det att bli sövd?
Gör det vekligen så ont i armen när narkosen sprutas in?
Vilken tejp ska jag använda att tejpa med, micropore?
Hur kommer jag att känna mig när jag vaknar efter open?
Kommer jag att ha ont i många dagar?
När kan jag ta en lugn dag med en kompis utan att avslöja något?
Kommer jag att kunna sova på rygg så länge?
Hur kommer brösten kännas att ta på sen?
Kommer dem kännas som en del av mig, eller som något "inplanterat"?
Kommer jag att få starka smärtlindrande utskrivet? hoppas..
Om man har liggplats på tåget, får man en sittplats också då? Kan ju inte ligga ner i 18h..
Vad är det nu jag ska ha med mig? Sköna kläder, tidningar, ljudbok, läppsyl, tejp(?), nässpray, några par trosor och strumpor, kompresser(?), något för balans i underlivet, handkräm.


Ja gud ändå om man hade svar på hur det kommer bli för just mig, hur resultatet kommer att bli, om jag kommer att få några komplikationer eller inte, om jag ska ta framför eller bakomplacering?
Man kan ju inte göra annat än att fundera och hoppas, och läsa runt på POF. Vet inte hur många op-storys jag hunnit med att läsa där under dessa veckor.

Nej fy nu ska jag vila tror jag, kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar