tisdag 19 april 2011

kanylen på plats!

Ligger och väntar i mitt rum på att få komma in på op, för en stund sen kom narkosläkaren in och gav mig en kanyl i handen + dropp, eftersom jag fick vänta lite och är den 3e idag så måste jag få lite vätska i mig. Fick även 4 panodil, samt lugnande och något för illamående. Den lilla decilitern med vatten man fick till tabletterna var fantastiskt att få, var så jäkla törstig så jag höll på storkna ;)
Kanylen i handen var INTE någon fara! jag tycker fingertoppen gör 100 ggr ondare! haha, började skratta lite när han sa att nu var det över :)
Fick igårkväll komma in till ivan och prova implantat, kunde inte bestämma mig för 400 eller 450cc, så fick låna in båda paren under natten och bestämma mig. Bestämde mig till slut för 400, men sen tyckte ivan och sköterskorna 450. Så det fick det bli, var bara lite orolig att 450 skulle bli för brett, men ivan sa att när dom väl är inne trycker muskeln ihop dem, så det inte blir lika brett som när man ser implantaten med blotta ögat :) fick för en halvtimme sen kanke komma och bli fotad av en sköterska, och en stund efter det fick jag komma till ivan som ritade på mig.

Känner mig lite groggy nu av lugnandet jag fick, så kanske blir lite konstigt skrive.. har lånat in första säsongen av solsidan till rummet, så ska se på det tills dom kommer och hämtar mig för op :)
lycka till till mig!

1 kommentar: