söndag 17 april 2011

idag bär det av!

Yes! kring 17 tiden idag går tåget som går till falköping :) Vet inte om jag skrivit det i bloggen, men jag och mamma ska stanna där tills nästa lördag, så det blir som en liten semester.
Är framme i sthlm imorgon tidigt, halv 7 eller så tror jag det var. Då byter vi tåg till falköping och där är vi framme vid 11 :)
Alltså framme måndag morgon, då får vi gå runt på stan, kolla i affärer och käka osv, och sen vid 20 tiden fick vi komma till kliniken. Har optid tisdag morgon kl 8, och ska väl innan det prova implantat och prata med kirurgen och sådant.
Konstigt nog känner jag mig ännu inte nervös, känns bara som att jag ska göra något helt vanligt :) Är nog för att jag längtat efter detta i så många år!
Dock är jag lite småförkyld och är jätterädd att dom ska ställa in op, eller att det ska bli några problem pga detta. Men jag får hoppas på det bästa, dricker massa honungsvatten med citron i och käkar massa vitlök.
Tågresan tar kring 18h, och jag kommer att ha med mig en mini-laptop, en cd-spelare så jag kan lyssna på ljudboken jag köpt(twilight), samt att jag ska köpa några tidningar att läsa :) Kommer nog blogga en del också? Beror på hur snabbt mitt trådlösa funkar, och hur snabb datorn är på att ladda upp bilder.
Näe, nu ska jag packa det sista. skriver en liten lista på vad jag har med mig :)
  • kläder,(såklart) pyjamas-skjorta med knappar, adidaströja med dragkedja, 2 par mjukisbyxor, 1 natt-tshirt som jag nog inte kommer använda:), 5 par strumpor, 5 par trosor. sen kommer jag inte ihåg nå mer :(
  • medicin/kroppsgrejer, astmamediciner, dulcolax(mot förstoppning), nässpray, alvedon, läppsyl, handkräm/hudlotion, c-vitamin.
  • övrigt, köpa en smörgås, apelsinjuice, cd-spelare, ljudbok, tidningar, mobil+lurar+laddare, mini-laptop+laddare, USB med filmer & serier, plånbok+leg.

    sen är de nog massa annat jag har med men inte skrivit :)  kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar